Ministerul EDUCATIEI, CORIGENT la comunicare! Ce se intampla cu rezultatele la Simularea Evaluarii Nationale
GRAV: Sunt dezamăgitoare rezultatele la SimulareaExamenului de Evaluare Națională, spun experţii în educaţie. Un elev din patru a luat mai puţin de 5 la Limba și Literatura Română, iar la Matematică raportul este de unul din 3. Procentul celor care au primit 10 este de sub 1 la sută.
La Limba şi Literatura Română 24,7 la sută dintre elevi nu au luat cinci. Şi doar 11,4 la sută au luat între 9 şi 9.99. Au primit 10 251 de elevi.
La Matematică situaţia este, în opinia multor profesori, şi mai dramatică 40,8% dintre elevi au luat note mai mici de 5. În schimb aici nota 10 au luat 1385, adică 0,8 la sută din totalul elevilor.
Probleme…deloc „la locul lor”și inacceptabile au apărut, însă, și la capitolul organizare/comunicare, din partea Minsiterului Educației care abia către seară a publicat statistica rezulatelor FĂRĂ, însă, a însoți comunicatul cu un link active către o situație pe județe, cum se practica de obicei și cum ar fi fost normal, că doar nu vorbim de secrete de stat sau cine știe ce fantasmagorii! Era firesc să se publice o situație pe județe, pe medii, pe instituții de învățământ. Drept pentru care, miercuri seară, până la orele 20.00 (!!!) în afară de Inspectoratele Școlare din Giurgiu și Sibiu… NICIUN ALT INSPECTORAT ȘCOLAR nu a făcutreo informare cu privire la REZULTATELE Simulării Evaluării Naționale, rezultate ce, TEORETIC, ar avea rol de „barometru”… Cui să-i spui și ce să-i ceri?!?!
Anunțul oficial din partea Ministerului Educației, anunț postat publicabia după orele 18.00, arată așa:
„Conform calendarului aprobat de Ministerul Educației, astăzi, 29 martie, a avut loc comunicarea rezultatelor obținute de elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale (an școlar 2022 – 2023).
Datele centralizate de Ministerul Educației pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene relevă următoarea situație (procent de introducere a notelor în aplicație – 99,9%) pe probe și tranșe de note:
I. Limba și literatura română – note mai mari sau egale cu 5: 75,3% (70,53% în 2022)
- Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
- 1 – 4,99: 24,7%
- 5 – 5,99: 14%
- 6 – 6,99: 15,2%
- 7 – 7,99: 17,2%
- 8 – 8,99: 17,3%
- 9 – 9,99: 11,4%
- 251 de elevi (0,2%) au obținut nota 10.
II. Matematică: note mai mari sau egale cu 5: 59,2% (60,58% în 2022)
- Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
- 1 – 4,99: 40,8%
- 5 – 5,99: 18,5%
- 6 – 6,99: 13,8%
- 7 – 7,99: 10,4%
- 8 – 8,99: 9,2%
- 9 – 9,99: 6,5%
- 1.385 de elevi (0,8%) au obținut nota 10.
III. Limba și literatura maternă – note mai mari sau egale cu 5: 81,7% (82,45% în 2022)
- Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
- 1 – 4.99: 18,3%
- 5 – 5,99: 12,7%
- 6 – 6,99: 18%
- 7 – 7,99: 20,9%
- 8 – 8,99: 20,6%
- 9 – 9,99: 9,3%
- 17 elevi (0,2%) au obținut nota 10.
Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi trecute în catalog.
De asemenea, în mod obligatoriu, aceste rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”.
Articolul Ministerul EDUCATIEI, CORIGENT la comunicare! Ce se intampla cu rezultatele la Simularea Evaluarii Nationale a aparut prima data pe Prahova Business – Despre afaceri. Zi de zi – Primul cotidian online de afaceri din Prahova.